Uupuminen ja yrittäjän raskas arki

Mietin pitkään julkaisenko tämän vai en, mutta päätin julkaista sillä haluan ihmisten ymmärtävän että yrittäjänä oleminen ei aina ole helppoa, varsinkaan yksin toimivien. Yrittäjyys ja varsinkin verkkokaupan pyörittäminen on muutakin kun tilausten toimitusta.

Verkkokaupan toimituksissa ollut huomattavasti viivettä, johtuen siitä että tilauksia tullut aivan valtava määrä, enkä pysty niitä yksin käsittelemään ja toimittamaan ihan lyhyessä ajassa vaikka kuinka tahtoisin. Tämä on kuitenkin mun työ, enkä tee tätä 24/7 seitsemän päivää viikosta. Välillä on pakko pystyä lepäämään ja pitämämään vapaapäiviä, vaikka kuinka olisi tilauksia odottamassa. Joudun myös työpäivisin lepäämään paljon ja nukkumaan päiväunia narkolepsian takia, vaikka en haluisikaan, sillä se on aina työajasta pois. Myös asiakkaille vastaamisessa välillä saattanut kestää, sillä en yksinkertaisesti ole ehtinyt heti vastaamaan. Jotkut viestit saattaneet hävitä muiden sekaan tai mennä roskapostiin, tällöin hyvä vaihtoehto miten saada yhteyttä on laittaa tekstiviesti. Tilauksissa tullut myös virheitä, puuttuvia tuotteita, väärää kokoa ja muuta, olen erittäin pahoillani siitä kenen kohdalla näin päässyt käymään. Meillä kotona tällä hetkellä todellinen kaaos, sillä verkkokaupan varasto meillä kotona pienessä 41,5 neilöisessä kaksiossa ja tavaroilla ei minkään näköistä järjestystä sillä ei ole tilaa. Itseltä meinannut monina päivinä lähteä järki tämän kaaoksen takia, mutta pakko painaa eteenpäin. Narkolepsian takia muisti huonompi, mikä valitettavasti varsinkin tälläisessä kaaoksessa vaikuttaa paljon. Toivon mukaan päästäisiin muuttamaan tässä muutaman kuukauden sisällä, jotta saisi varaston järjestykseen ja tilausten pakkaamiseenkin tulisi jonkin näköinen järjestys eikä kaikki olisi aivan sekaisin. Suurin osa asiakkaista olleet ihanan ymmärtäväisiä, kiitos siitä!
❤️

Ilman teitä en olisi jaksanut jatkaa tämän kaaoksen läpi!

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.


Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Osassa tuotteissa hieman pidempi toimitusaika, johtuen siitä että tuotetta ei ole valmiina varatossa vaan tilaamme joitakin tuotteita sitä mukaan miten niitä menee. Ilmoitamme mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

PDF-laskulla maksaessasi, tuotteet lähetetään vasta kun maksu on suoritettu, mikäli tilauksen loppusumma on yli 50€.

Mikäli olet valinnut toimitustavaksi noudon, saat ilmoituksen sähköpostiii kun tuote on noudettavissa.

Nouto myymälästä onnistuu myymälän aukiolo aikoina: Ma, ti, to ja pe: 17-20, Ke, La ja Su: Suljettu.

Sovittaessa nouto myymälästä onnistuu muinakin aikoina.


    Palautusehdot

    Peruuttamisoikeus

    Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

    Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

    Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

    Peruuttamisen vaikutukset

    Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

    Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

    Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

    Palautus on ilmaista, mikäli se tehdään 5 päivän sisällä paketin vastaanottamisesta.

    Ehdot eivät koske alennuksessa olevia tuotteita!

    Lunastamaton paketti

    Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.


    Ongelmatilanteet

    Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.


    Omistusoikeus

    Tuotteiden omistusoikeus säilyy Tujoma/Pekan Akvaario Oy:llä kunnes koko kauppahinta on maksettu.


    Reklamaatiot

    Asiakas on velvollinen tarkastamaan tuotteet niiden saapuessa. Mikäli tuotteissa havaitaan vikaa tai vahinkoja, pitää asiakkaan viipymättä, mutta viimeistään 5 päivän kuluttua tuotteiden saapumisesta, ilmoittaa asiasta. Asiakas on velvollinen tarkistamaan tuotteet, vaikka niitä ei käytettäisi välittömästi tai ne olisi paketoitu varastoitavaksi. Jos reklamaatiota ei tehdä 5 päivän sisällä, katsotaan toimitus hyväksytyksi. Virhevastuu ei kata tuotteen väärästä käytöstä tai ohjeiden laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja. Reklamaation piiriin lasketaan myös keräysvirheet, ne otetaan takaisin vain jos ne ovat alkuperäispaketissa ja vahingoittumattomia. Kuljetusvahingot tulee ilmoittaa välittömästi kuorman saapumisen jälkeen.